Reklamačný poriadok
ABC Game. s.r.o., Stachanovská 45, 821 05 Bratislava
Prevádzka: DROGÉRIA, ODEVY A DOPLNKY, Budyšínska 8, 831 03 Bratislava
REKLAMAČNÝ PORIADOK
ABC Game. s.r.o., Stachanovská č. 45, 821 05 Bratislava, zastúpená: Ján Uhliarik
Prevádzka: Budyšínska č. 8, 831 03 Bratislava
Všeobecné ustanovenia a vymedzenia pojmov
Tento reklamačný poriadok je v súlade s Občianskym zákonníkom a vzťahuje sa na spotrebný tovar (ďalej len "tovar"), u ktorého sú v záručnej dobe uplatňované práva kupujúceho zodpovednosti za chyby (ďalej len "reklamácie").
Predávajúci: ABC Game. s.r.o., Stachanovská 45, 821 05 Bratislava, IČO: 35 809 604, DIČ: 2021568923
Prevencia
Pri výbere tovaru je potrebné, aby zvolený druh a veľkosť výrobku presne zodpovedal potrebám zákazníka. Zákazník pred zakúpením výrobku vezme do úvahy účel použitia, prevedenie, materiálové zloženie a spôsob ošetrovania tovaru. Len tovar dobre zvolený z hľadiska funkčného, sortimentného veľkostného je predpokladom naplnenia úžitkovej hodnoty a účelu použitia tovaru.
Počas celej doby používania zakúpeného tovaru je nutné, aby zákazník venoval dostatočnú pozornosť základným pravidlám používania tohto tovaru. Obzvlášť je potrebné zvážiť všetky faktory nepriaznivo ovplyvňujúce plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napr. nadmernú intenzitu používania výrobku, používanie výrobku k nevhodnému účelu.
Ďalšou nutnou podmienkou pre zachovanie dobrého stavu tovaru a jeho funkčnosti je jeho pravidelná údržba. Je potrebné si uvedomiť, že nesprávna alebo nedostatočná údržba tovaru podstatne skracuje jeho plnú funkčnosť a životnosť.
Základné podmienky reklamácie
Pri uplatnení reklamácie je zákazník povinný predložiť doklad o kúpe.
Ak sa vyskytne na zakúpenom tovare v záručnej dobe výrobná vada, má zákazník právo túto vadu reklamovať.
Výrobnou vadou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ktorej príčina je použitie nevhodného, alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, alebo nevhodná technológia, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.
Za vadu nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.
Opotrebovanie charakteristické pre daný materiál sa nepovažuje za vadu.
Zákazník je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný.
Reklamácia bude vybavená najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia. Poverený pracovník je povinný vydať zákazníkovi potvrdenie o tom, kedy právo zo zodpovednosti za chybu uplatnil, o spôsobe riešenia reklamácie, ako aj o prevedení prípadnej opravy a o dobe jej trvania.
Na tovar, ktorý je predávaný za nižšiu cenu z dôvodu určitej vady (chyby), nie je možné uplatniť reklamáciu. na vadu (chybu), pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
Reklamácie vybavuje: Uhliariková Alena, vedúca predajne.
Reklamácii nepodlieha (pri obuvi):
- obuv so zjavnými vadami, zistenými pri nákupe
- poškodenie pneumatických systémov, rôznych elementov (ozdôb, zapínaní) zákazníkom
- prirodzené opotrebovanie obuvi, napr. prešúchanie podrážok a vyrezaní na špičkách, opotrebovanie podpätkov a zošúchanie pätníkov
- mechanické poškodenia, odretia, ošúchania, odtrhnutie jazýčkov od zipsov, popukanie lakovej politúry a syntetického materiálu v dôsledku nedodržiavania zásad správnej údržby obuvi, ako aj popraskanie laminovanej povrchovej časti hlavne u športovej obuvi, poškodenia kože na povrchu následkom neošetrovania, alebo premočenia obuvi
- zmeny, vzniknuté z roztiahnutia všitých elementov z gumennej obruče, ošúchania krycích politúr zlatej a striebornej farby na sárach a výstelkách
- popukanie páskov pri pletenej obuvi bez podšívok, degenerácie mäkkých častí päty, zatlačenie podnoží
- farbenie prirodzených koží vo vnútri obuvi vplyvom pôsobenia potu, alebo silného premočenia
- poškodenia, vzniknuté v dôsledku nesprávneho prispôsobenia obuvi k nohe, napr. prešúchania podšívok na pätách a špičkách
- pohodlnosť obuvi, napr. obuv je úzka-široká, tvrdá-mäkká, príliš voľná-tesná a pod.
Starostlivosť o bižutériu a podmienky záruky
Bižutéria je módnym doplnkom na príležitostné nosenie, nemá rovnaké vlastnosti ako šperk zo zlata, striebra, platiny, či briliantov, výhodou je aj nižšia cena. Má však aj kratšiu životnosť. Bižutériu odložte vždy, keď prichádzate do kontaktu s vodou (aj pri umývaní rúk). Záruka sa vzťahuje na výrobné a materiálové chyby, ktorým je obmedzené, príp. znemožnené jeho ďalšie používanie. Na vady vzniknuté bežným opotrebovaním, nosením, ošúchaním, nesprávnym použitím, nedbalosťou, nehodou (roztrhnutie, zlomenie, poškriabanie), alebo pokusom o opravu sa záruka nevzťahuje.
Lehoty pre uplatnenie reklamácie
Právo zo zodpovednosti za chyby musí byť uplatnené v záručnej dobe. Reklamáciu je nevyhnutné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď, ako sa chyba objavila, maximálne do 6 mesiacov od zistenia chyby. Prípadné predlžovanie pri pokračujúcom používaní tovaru môže zapríčiniť prehĺbenie chyby, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie. Záručná doba ješ 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru.
Vada , ktorá sa prejaví do 6 mesiacov odo dňa prevzatia, sa považuje za vadu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe vecí, alebo ak sa nepreukáže opak.
Vadu, ktorá sa prejaví v záručnej dobe po 6 mesiacoch odo dňa prevzatia, môže spotrebiteľ reklamovať, ale rozhodnutie predávajúceho, či reklamáciu uzná alebo zamietne, bude závisieť od dôkazov, ktorými spotrebiteľ preukáže, že vada nevznikla jeho zavinením ani bežným opotrebovaním výrobku.
Pokiaľ je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne bežať záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru.
O každej reklamácii sa vyhotoví reklamačný list dvojmo, z ktorého jednu kópiu dostane spotrebiteľ, originál sa založí. Reklamačné listy sa číslujú vzostupne, každá reklamácia sa zapíše do evidencie reklamácií.
v Bratislave dňa 09.11.2015 ...........................................................
podpis majiteľa